;

FINAŁ WYPRZEDAŻY DO -70% ALPINE PRO, TRESPASS | SPRAWDŹ KODY RABATOWE | Zamów teraz

0 szt.

Nie masz produktów w koszyku.

Product was successfully added to your shopping cart.
sdsdsdsdsdsd

Opony

Produkty 1 do 60 z 120

  1. 1
  2. 2

Produkty 1 do 60 z 120

  1. 1
  2. 2

Wytrzymałe opony do hulajnogi elektrycznej - Xiaomi, Techlife, Motus, Blaupunkt, Joyor

Znajdziesz u nas w sklepie online - opony 8 1/2 do hulajnogi elektrycznej - Xiaomi wszystkich modeli Mija, M365 Pro, Pro 2, Pro 3, Techlife x5, x6, x7, x7s, X7 lite, x8, x8s, x9, Motus Scooty, Blaupunkt oraz opony 10 cali dla takich marek hulajnóg jak Motus, Techlife, Kaabo, Joyor, Frugal i innych. Niska cena, szybka wysyłka i szeroki wybór opon dętkowych i bezdętkowych pompowanych oraz pełnych do hulajnóg elektrycznych w sklepie internetowym TourSport.pl !

opony do hulajnóg elektrycznych różnice

Opony bezdętkowe a pneumatyczne dętkowe dla hulajnogi elektrycznej - kiedy wybrać każdą z nich?

Jednym z największych debat wokół hulajnóg elektrycznych dzisiaj jest to które opony wybrać? Tzw. lane nawiercane, komory powietrza, plastry miodu czyli pełne opony bezdętkowe gdzie nie musisz martwić się o przebicia opon czy pneumatyczne dętkowe lub bezdętkowe typu Tubeless (wypełnione powietrzem) które zapewniają lepszy komfort jazdy i ogólne doświadczenie podczas podróżowania po nierównościach.

Opony lane bezdętkowe czy opony pneumatyczne wypełnione powietrzem - które lepsze ?

Opony pneumatyczne dętkowe i bezdętkowe Tubeless są zazwyczaj lepszym wyborem niż pełne opony bezdętkowe dla hulajnóg elektrycznych. Opony pneumatyczne zapewniają większy komfort, większą stabilność, lepsze zawieszenie, lepszą wspinaczkę pod górkę, szybsze prędkości, większą przyczepność i lepszą kontrolę. Jedyne zalety opon pełnych to brak przebitych opon i mniejsza konserwacja. Możesz wybrać do modeli Xiaomi, Blaupunkt, Frugal, Motus, Viron, Joyor, Frugal  pełne opony bezdętkowe, jeśli mieszkasz w miejscu o złych drogach i nawierzchni, gdzie może często Ci się zdarzać przebita opona. Jeśli rozważasz zakup hulajnogi elektrycznej, typ opony będzie jedną z najważniejszych decyzji, jakie podejmiesz.

Co to są opony pneumatyczne wypełnione powietrzem do hulajnóg elektrycznych?

Opony pneumatyczne składają się z opony i dętki lub opony która posiada specjalny wnetylek. Opony są zazwyczaj wykonane z gumy i wypełnione powietrzem. Stopień napompowania odgrywa ważną rolę w ich zachowaniu. Gdy opona ma wyższe ciśnienie powietrza (czyli jest bardziej napompowana), będzie twardsza i nie będzie tak łatwo zmieniać swojego kształtu. Spowoduje to mniejszy poziom tarcia o nawierzchnię. W rezultacie hulajnoga będzie w stanie poruszać się szybciej i wspinać się na wzgórza lepiej. Jednak mniejsze tarcie oznacza również, że hamowanie będzie trwało dłużej. Opony będą bardziej śliskie. Dlatego my jako serwis hulajnóg elektrycznych HulajnogiTG często spuszczamy nieco powietrza w oponach podczas jazdy w zimie i w mokrych okresach. Ponadto, ponieważ opony będą twardsze, absorpcja wstrząsów będzie niższa. Dlatego jazda na takiej oponie może być bardziej wyboista i trzęsąca. Sprawdzanie ciśnienia powietrza w oponach będzie regularną częścią rutynowej obsługi technicznej hulajnogi. Sprawdź w instrukcji obsługi dołączonej do hulajnogi, jakie jest zalecane ciśnienie w oponach i zawsze trzymaj się go jak najdokładniej. Jeśli nie masz pod ręką instrukcji, poszukaj jej w Google lub sprawdź dokładniej oponę. Często zalecane ciśnienie jest napisane na samej oponie. Ciśnienie powietrza mierzy się masą w stosunku do powierzchni. Jednostką pomiarową, która je wyraża, jest zwykle PSI (funt na cal kwadratowy), ale czasami używa się też jednostki takiej jak BAR (zobacz przelicznik ciśnienia w oponach, jeśli chcesz dokonać konwersji). Do pomiaru należy użyć miernika ciśnienia w oponie. Opony pneumatyczne dętkowe mają zawór - wentyl, który służy do pompowania lub spuszczania powietrza z opony. Zawory znajdują się zazwyczaj po wewnętrznej stronie opony.

Jaka opona do hulajnogi elektrycznej ? Rodzaje

Istnieją dwa różne rodzaje opon pneumatycznych napełnianych powietrzem: Z DĘTKĄ  (dętkowe) i BEZ DĘTKI (bezdętkowe) typu Tubelles.

1). Opony pneumatyczne dętkowe i Tubelles bezdętkowe

To rodzaj opony pneumatycznej która zawiera w sobie dętkę. To prawie tak, jakby w oryginalnej oponie mieszkała mniejsza opona. Jeśli wyjmie się dętkę z opony, będzie ona wyglądała jak okrągły wąż.
W oponach pneumatycznych, dętka jest prawdziwym bohaterem jazdy. Jest ona pojemnikiem na powietrze w oponie - opona zewnętrzna może często ulec przebiciu bez widocznych konsekwencji. W przypadku przebicia opony z dętką zazwyczaj trzeba naprawić lub wymienić samą dętkę.
Przebicia zdarzają się częściej na oponach z dętką. Przyczyną może być przebicie, nieodpowiednie dopasowanie opony lub tarcie pomiędzy oponą wewnętrzną i zewnętrzną. Opony z dętkami to rozwiązanie bardziej oldschoolowe, ale nadal bardzo powszechne, zwłaszcza w hulajnogach elektrycznych. Drugi typ opon pneumatycznych to rodzaj opon Tubelles bezdętkowych które posiadają specjalny wnetylek do pompowania opony.

2). Opony pneumatyczne bezdętkowe samouszczelniające się - wypełnione żelem

Jest w nich umieszczony uszczelniacz, chociaż te zastosowanie nadal dość rzadkie w hulajnogach elektrycznych, jest normą w samochodach i ciężkich pojazdach. Obecnie w 2023 r. już są dostępne opony żelowe samouszczelniające się do hulajnóg Motus Scooty 10, Ninebot G30, Xiaomi Pro 4 oraz Xiaomi Pro 1, 2,3, Motus Scooty 8,5, Frugal Impulse i innych.

W oponach bezdętkowych (oznaczanych na oponie napisem "Tubeless", lub "TL") powietrze znajduje się pomiędzy oponą a samym kołem. Opona jest szczelnie połączona z kołem, tworząc między nimi próżnię. Dlatego przebicie opony bezdętkowej jest koszmarem. Do jej wymiany trzeba użyć specjalistycznego zestawu zawierającego uszczelniacz i oraz specjalnego wentylu do opon bezdętkowych, wymaga to pewnej wiedzy. W przypadku przebicia opony bezdętkowej prawdopodobnie trzeba będzie udać się do serwisu, aby ją naprawić lub wymienić na nową. W oponach bezdętkowych nie ma dętki, co oznacza, że jest o jeden element mniej, który może się zepsuć. A w oponach dętkowych - dętka jest najczęstszą częścią, która ulega uszkodzeniu.
Gdy opona bezdętkowa zostanie przebita, powoli uwalnia powietrze i zostaje pozbawiona powietrza. W przeciwieństwie do opon dętkowych, opona nigdy nie eksploduje i nie straci powietrza natychmiast. Tak więc, chociaż opony bezdętkowe wymagają więcej uwagi w przypadku przebicia i ogólnie większej konserwacji, przypadki, w których do tego dojdzie, będą rzadsze. Zalety opon pneumatycznych są liczne: lepsze tłumienie wstrząsów i bardziej komfortowa jazda, lepsza trakcja, kontrola nad ciśnieniem powietrza umożliwia dostosowanie jazdy w terenie dzięki czemu skuter jest mniej podatny na poślizg, możliwość łatwego napompowania lub spuszczenia powietrza z opon w zależności od potrzeb daje wiele ciekawych możliwości.
Dopompowanie opony spowoduje uzyskanie pewnej prędkości, poprawa zdolności wspinaczki hulajnogi i czyni go bardziej wydajnym w jego wykorzystania energii w ogóle. Spowoduje to również dłuższą żywotność baterii i kontrolera oraz większy zasięg.
Wypompowanie opon z powietrza pozbawi Cię niektórych z tych zalet. W zamian, zapewni Ci to bardziej komfortową jazdę z mniejszymi wibracjami, lepszą kontrolę, łatwiejsze kierowanie, a co najważniejsze, brak poślizgów i ślizgania się podczas jazdy po mokrym lub oblodzonym terenie.
Chociaż nie jest zalecane, aby jeździć hulajnogą w zimie, jeśli absolutnie musisz, zrobić to istotne przystosowanie. W wielu miejscach na świecie deszcz pada przez ponad połowę roku, a ludzie tam mieszkający również skorzystają z tej funkcji. W efekcie jest to tak, jakbyś miał kilka różnych rodzajów opon, wybierając każdy z nich, który najbardziej Ci odpowiada. Opony pneumatyczne są lepsze do jazdy w terenie.
Wszystkie znane i wypróbowane hulajnogi off-road mają opony pneumatyczne.
Powód jest prosty - pełne opony bezdętkowe są zbyt śliskie i mają bardzo słabą trakcję, aby używać ich w trudnym terenie, a same w sobie nie zapewniają prawie żadnego zawieszenia. Dlatego właśnie opony wypełnione powietrzem są normą w hulajnogach terenowych.

Wady opon pneumatycznych to przebicie opony, która może się zdarzyć w każdej chwili. Dobrą wiadomością jest to, że w miarę upływu czasu, hulajnogi elektryczne stają się coraz bardziej powszechne, wszystko u nich się poprawia, w tym opony.
Sprawdzaj ciśnienie powietrza w oponach za pomocą manometru co najmniej raz w miesiącu. Jeśli chcesz być bardzo sumienny, zrób to raz w tygodniu. To zajmuje tylko minutę, a można to zrobić jako część swojej zwykłej listy kontrolnej rzeczy, które musisz zrobić przed jazdą.

Co to są opony pełne bezdętkowe do hulajnóg elektrycznych?

Jak sama nazwa wskazuje, opony pełne są w całości wykonane z materiałów stałych i nie mają w środku powietrza. Zazwyczaj są one wykonane z gumy lub silikonu, ale ostatnio pojawiają się również inne materiały.
Hulajnogi z pełnymi oponami nie cierpią z powodu przebicia. To ich największa zaleta i prawdopodobnie jedyna duża zaleta, jaką mają. Nie wymagają one również prawie żadnej pielęgnacji. W ich przypadku nie trzeba martwić się o ciśnienie w oponach. Z czasem również mogą się zużyć, ale jeśli nie będziesz ich wymieniał, nie musisz się zbytnio martwić o konserwację. Ponieważ opony są bardzo twarde, kompromisem będzie mniej stabilna, bardziej trzęsąca się i wibrująca jazda.

Rodzaje opon bezdętkowych: w pełni masywne nawiercane, wypełnione pianką, opony o strukturze plastra miodu

1). Opona pełna lana (nawiercana)

Najpopularniejszym typem opony pełnej jest zwykła opona pełna/nawiercana wykonana z gumy lub silikonu. Jest to zazwyczaj najtańsza opcja.
Jest to również najtwardsza opona spośród wszystkich opon, co skutkuje najmniej stabilną jazdą. Ponadto opony pełne zużywają się najszybciej ze względu na swoją wytrzymałą konstrukcję.

2). Opony pełne wypełnione pianką m.in stosowane w Techlife X5 oraz Motus Pro 8,5

Są ciekawym kompromisem. Łagodzą one w pewien sposób główną wadę opon pełnych, czyli drżenie i niestabilność.
Opony wypełnione pianką, jak sama nazwa wskazuje, są wypełnione specjalnym rodzajem pianki, która po wstrzyknięciu staje się miękka, wręcz mięciutka. Dzięki temu jazda będzie bardziej komfortowa. Pianka całkowicie wypełnia oponę.
Wadą opon wypełnionych pianką jest to, że wymagają one również pewnej konserwacji. Oznacza to przede wszystkim uzupełnianie pianki co jakiś czas. Dodatkowym kosztem będzie chemia do pianki.

3). Opony pełne miękkie o strukturze plastra miodu i komory powietrza - najnowsze rozwiązanie

To kolejna sprytna metoda redukcji wstrząsów opon pełnych. Opony o strukturze plastra miodu są w zasadzie jak ser szwajcarski. Są one zazwyczaj wykonane z gumy lub silikonu, ale zawierają w sobie kieszenie powietrzne. Zapewnia to większy poziom absorpcji wstrząsów. Ich największą wadą jest to, że opony o strukturze plastra miodu są często droższe. Ponadto, są one nadal nieco nowa technologia, która nie jest często spotykana w hulajnogach elektrycznych.

Opony pełne mają kilka zalet takie jak mniejsze koszty utrzymania, opony pełne nie ulegają przebiciom, największą i najważniejszą zaletą opon pełnych jest to, że nie ma możliwości przebicia opony.
Przebicia w oponach pneumatycznych, w większości przypadków, nie są naprawdę tak częste. Jeśli się zdarzają, są jedynie drobną przykrością.
Wydaje się jednak, że niektórzy użytkownicy dostają je częściej niż inni. Można założyć, że niektóre drogi będą znacznie gorsze dla opon pneumatycznych. W obu tych przypadkach brak przebić będzie odgrywał kluczową rolę, a opony pełne będą lepszym wyborem.
Opony pełne bezdętkowe mogą być tańsze. Są one najprostszą technologią ze wszystkich typów opon, a także najłatwiejszą w produkcji.
Opony wypełnione pianką trzeba będzie ponownie napełniać pianką. To będzie powtarzający się wydatek. Opony o strukturze plastra miodu nie mają dodatkowych kosztów, ale są droższe od samego początku.Opony pełne wymagają mniej konserwacji
Można nawet powiedzieć, że opony pełne nie wymagają żadnej konserwacji (z wyjątkiem opon wypełnionych pianką). Dopóki koło jest w porządku i wszystko jest odpowiednio wyregulowane, nie ma zbyt wielu rzeczy, o które trzeba dbać. Jedyną rzeczą, na którą trzeba uważać, są uszkodzenia spowodowane zużyciem. Wadami opon pełnych są takie cechy jak: nie nadają się na bardziej wyboistą jazdę, są śliskie,powodują mniej stabilną jazdę. Największą wadą wynikającą ze zwiększonej twardości opon pełnych jest to, że jazda na nich zawsze będzie niestabilna, wibrująca i trzęsąca się.
W oponach wypełnionych powietrzem, wstrząsy są w większości absorbowane są przez koło. Nie ma takiej korzyści z oponami pełnymi. Dlatego często hulajnogi elektryczne muszą mieć zainstalowane dodatkowo amortyzatory. Opona pełna bezdętkowa dla większości modeli hulajnóg nie będzie tego warta. Spowoduje to albo drastycznie zmniejszony komfort, wydajność, a nawet bezpieczeństwo. Może pojawić się wiele ukrytych czynników gdyż hulajnogi elektryczne nie zostały zaprojektowane i zbudowane do jazdy z innym typem opony.

Czy mogę używać mieszanki jednej opony pełnej bezdętkowej i jednej opony pneumatycznej z dętką?

Jest możliwe, aby hulajnoga elektryczna miała jedną oponę pełną bezdętkową i jedną pneumatyczną z dętką, a kilka modeli hulajnóg już dzisiaj używa tej kombinacji. Taka mieszanka pozwoli zabezpieczyć się i rozłożyć ryzyko i korzyści bardziej równomiernie. Jednym z typowych scenariuszy, w których taka kombinacja może mieć sens, jest sytuacja, w której zauważymy, że na jednej oponie złapiemy gumę, a wtedy warto zainstalować tam oponę pełną, a drugą zachować pneumatyczną. Hulajnogi wyposażone w mieszankę opon pełnych i pneumatycznych to zazwyczaj modele, które mogą być nieco cięższe z przodu, a przednia opona musi wytrzymać większe obciążenia i łatwiej ulega przebiciu, dlatego producenci zdecydowali się na zastosowanie opony pełnej i zmniejszenie ryzyka przebicia kosztem pewnego komfortu.

Które opony do hulajnóg elektrycznych są najpopularniejsze ?

Zdecydowanie częściej spotykanym typem opon są opony pneumatyczne z dętką. Opony dętkowe są po prostu lepiej przystosowane do większości codziennych sytuacji. Dlatego właśnie są oponami domyślnymi. Możliwe jednak, że kolejne postępy w technologii opon, w szczególności opony o strukturze plastra miodu lub komory powietrza czy wypełnione pianką, zmienią sytuację i staną się nową normą, jeśli uda im się zapewnić komfort jazdy porównywalny z tym, jaki zapewniają standardowe opony pneumatyczne z dętką.

Co oznacza rozmiar opon w hulajnodze elektrycznej?

To nie tylko rodzaj opony, że jest ważne, to jest rozmiar go, jak również. Choć nie tak ważne, jak typ, rozmiar opony jest nadal bardzo ważnym czynnikiem, który określa kilka cech hulajnogi elektrycznej. Opony o większej średnicy, można zazwyczaj znaleźć w bardziej masywnych hulajnogach. Zapewniają one większy moment obrotowy niezbędny do osiągnięcia większych prędkości. Jednak, zużywają więcej mocy i wymagają więcej wysiłku w hamowaniu. Szersze opony dadzą Ci lepszą równowagę i kontrolę. Często możemy zobaczyć szersze opony w hulajnogach off-road ponieważ zapewniają one większą przyczepność.Wpływają one jednak na wzrost ceny. Są droższe, a większe powierzchnie ułatwiają łapanie odłamków, które mogą spowodować przebicie opony. W większości przypadków szerokość i średnica opony są proporcjonalne.

Opony wypełnione żelem samouszczelniającym mogą być korzystne dla hulajnogi elektrycznej z kilku powodów:

-Samouszczelnianie: opony te są wypełnione żelem, który jest zaprojektowany w taki sposób, aby w przypadku przebicia lub przecieku powietrza, uszczelnić samoczynnie dziurę. Dzięki temu nie musisz martwić się o nagłe spadki ciśnienia w oponach lub zatrzymywanie się, gdy napotkasz ostry przedmiot na drodze. Samouszczelniające się opony mogą utrzymać ciśnienie i zapewnić ci płynną jazdę, nawet jeśli wystąpi drobne uszkodzenie.

-Wygoda: opony z żelem samouszczelniającym są zazwyczaj bardziej wygodne w porównaniu do tradycyjnych opon pneumatycznych. Dzięki temu, że nie musisz martwić się o utratę powietrza lub regularne napompowywanie opon, możesz skupić się na cieszeniu się jazdą na hulajnodze.

-Odporność na przebicia: opony wypełnione żelem samouszczelniającym w hulajnodze są bardziej odporne na przebicia niż standardowe opony pneumatyczne. Dzięki temu mają większą szansę uniknięcia uszkodzeń spowodowanych ostrymi przedmiotami na drodze, takimi jak gwoździe, szkło czy kamienie.


Warto jednak pamiętać, że opony do hulajnogi elektrycznej wypełnione żelem samouszczelniającym nie są całkowicie niezniszczalne. Jeśli uszkodzenie jest zbyt duże lub opona jest zużyta, może być konieczne wymienienie jej na nową. Ponadto, opony z żelem mogą mieć nieco większą wagę niż tradycyjne opony pneumatyczne, co może wpływać na osiągi hulajnogi. Przed zakupem zawsze warto sprawdzić specyfikację producenta i porównać różne opcje, aby wybrać opony odpowiednie dla swoich potrzeb. Obecnie ten tym opon wypełnionych żelem fabrycznie jest sprzedawamy w hulajnogach Xiaomi Pro 4. Dostępne są opony wypełnione żelem do hulajnóg: Xiaomi Pro 1, Pro 2, Pro 3, Motus Scooty 8,5, Motus Scooty 10, Ninebot G30 i innych o tych samych rozmiarach,