;

nowa kolekcja >>4F<< >>under armour<< >>outhorn<< z upustem -15% tylko do 03.10 !

0 szt.

Nie masz produktów w koszyku.

Product was successfully added to your shopping cart.
sdsdsdsdsdsd

Baterie i akumulatory

11 produkt(ów)

11 produkt(ów)

Kompletny przewodnik zakupowy po bateriach i akumulatorach w hulajnogach elektrycznych. Sklep online

Batera jest siłą napędową twojej hulajnogi elektrycznej która odpowiada za przechowywanie całej energii potrzebnej do napędu, kontrolerów, świateł itp. Baterie litowo-jonowe są ostatnio bardzo popularne. Mają dużą gęstość energetyczną i są długotrwałe. Hulajnogi dla dzieci i tańsze modele hulajnóg mogą mieć akumulatory kwasowo-ołowiowe. Inną ważną częścią baterii jest BMS (Battery Management System), który jest rodzajem „mózgu” dla baterii, który zapewnia, że ​​działa tak, jak powinna. Im większy pakiet baterii, tym większe liczby i większa pojemność mierzona w watogodzinach. Wszystko to zwiększy zasięg, prędkość i ogólną moc. Ale będzie to również oznaczać większą wagę. Bateria/akumulator jest jedną z najdroższych części hulajnogi elektrycznej, a im większy pakiet ogniw, tym więcej kosztuje. Poniżej przedstawiamy wszystko to, co musisz wiedzieć o bateriach i akumulatorach do hulajnóg elektrycznych. Oryginalne baterie do hulajnóg elektrycznych Xiaomi Mija 365, Xiaomi Pro, Xiaomi Pro 2 i Xiaomi Pro 3 możesz kupić w naszym sklepie internetowym TUTAJ.

Najbadziej popularne baterie litowo-jonowe typu Li-ion.

Akumulator litowo-jonowy (Li-ion) to zaawansowana technologia akumulatorów, która wykorzystuje jony litu jako kluczowy element elektrochemii. Baterie litowo-jonowe mogą wykorzystywać kilka różnych materiałów jako elektrody. Najpopularniejszą kombinacją jest zwykle ta, którą można znaleźć w laptopach i telefonach komórkowych a obecnie w hulajnogach elektrycznych najlepszych producentów. Tlenek litowo-kobaltowy (katoda) i grafit (anoda). Inne wersje baterii to:

- Tlenek litowo-manganowy, znany również jako IMR, LMO, Li-mangan
- Litowo-manganowo-niklowy, aka, IMR, NMC
- Tlenek litowo-niklowo-kobaltowo-glinowy, znany również jako NCA, Li-aluminium
- Tlenek kobaltu litowo-niklowego, znany również jako NCO
- Tlenek litowo-kobaltowy, aka, ICR, LCO, Li-cobalt
- Fosforan litowo-żelazowy, aka, IFR, LFP, Li-fosforan

Akumulatory litowo-jonowe mają jedną z najwyższych gęstości energii spośród wszystkich istniejących obecnie akumulatorów. Mogą też dostarczyć trzy razy więcej energii niż np. technologie takie jak Ni-Cd (nikiel-kadm) lub NI-MH (niklowo-metalowo-wodorkowy). Są bardzo mało wymagające w utrzymaniu i nie wymagają cyklicznych cykli, aby utrzymać żywotność baterii. Akumulatory litowo-jonowe również nie mają efektu pamięci, co jest szkodliwym procesem, w którym powtarzające się cykle częściowego ładowania i rozładowania mogą spowodować, że akumulator „zapamiętuje” mniejszą pojemność. Można je wielokrotnie ładować bez utraty mocy. To tylko niektóre z zalet, które uczyniły akumulatory litowo-jonowe w hulajnogach elektrycznych liderami rynku przenośnych urządzeń elektronicznych.
Akumulatory litowo-jonowe mają tendencję do przegrzewania się i mogą ulec uszkodzeniu przy wysokich napięciach. Wymagają mechanizmów bezpieczeństwa, aby ograniczyć wewnętrzne  napięcie. Może to czasami zwiększyć wagę i ograniczyć wydajność. Podlegają również starzeniu się, stracą zdolność i zaczną psuć się po kilku latach.

Co to jest BMS w baterii wykorzystywanych w hulajnogach elektrycznych ?

Pakiet baterii do hulajnóg elektrycznych jest z kolei monitorowany i kontrolowany przez obwód elektroniczny zwany systemem zarządzania baterią (BMS), który kontroluje wiele tego, co dzieje się w pakiecie. Jest to w rzeczywistości „mózg” baterii.

BMS w hulajnodze elektrycznej odpowiada za:

- Monitorowanie baterii
- Zapewnienie ochrony baterii
- Szacowanie stanu pracy akumulatora
- Ciągła optymalizacja wydajności baterii
- Raportowanie stanu pracy do urządzeń zewnętrznych

Szeregowe połączenie poszczególnych ogniw sumuje napięcie. W ten sposób można mieć hulajnogi z napięciem 36,48,52,60 V, a nawet więcej.

Szeregi poszczególnych pasm są następnie łączone równolegle w celu dalszego zwiększenia wydajności. Producenci baterii do hulajnóg Xiaomi, Motus, Techlife, Joyor, Frugal, Kaboo, Vsett mogą zwiększyć napięcie wyjściowe lub maksymalny prąd w akumulatorze skutera, dostosowując liczbę ogniw szeregowo lub równolegle.

Jak sprawdzić i ocenić pojemność baterii w hulajnogach elektrycznych

Baterie do hulajnóg elektrycznych są oceniane w jednostkach watogodzin, które wyrażają średnią ilość prądu uwalnianego przez pewien okres czasu przy normalnym użytkowaniu. Oznacza to, że akumulator o pojemności 200 Ah może dostarczać 20 amperów mocy ze stałą szybkością przez 10 godzin.
Większa pojemność energetyczna skutkuje wyższymi watogodzinami baterii, co z kolei skutkuje większą pojemnością dla określonego typu silnika.
Przeciętna hulajnoga elektryczna w dzisiejszych czasach ma zwykle pojemność około 250 Wh, zasięg około 16 km przy średniej prędkości 24 km/h.

Marki baterii i akumulatorów do hulajnóg elektrycznych.

W chwili pisania tego tekstu istnieje zaledwie kilka znanych firm produkujących ogniwa litowo-jonowe do hulajnóg elektrycznych. W dowolnej kolejności najwyższej jakości ogniwa są produkowane przez Samsunga, Panasonica, Sony i LG. To jest powód, dla którego najprawdopodobniej znajdziesz jeden z nich w wyższej klasy hulajnóg elektrycznych np. Xiaomi, Motus, Techlife, Kabbo, Vsett. Niżej na liście budżetowych hulajnóg elektrycznych przez większość czasu można znaleźć produkowane w Chinach generyczne ogniwa o różnej jakości. Wybierając hulajnogę elektryczną, koniecznie sprawdź baterię/akumulator i kto jest producentem. Znane marki mają wyższą kontrolę jakości i dłuższą gwarancję.

Żywotność baterii w hulajnogach elektrycznych. Jak dbać ?

Typowy akumulator litowo-jonowy będzie miał około 300-500 cykli ładowania/rozładowania, zanim odczujesz zmniejszoną pojemność. Kiedy zaczyna się zmniejszać, nierzadko traci bateria 10-20% swojej pojemności, która będzie nadal spadać. Nowoczesne systemy zarządzania baterią tzw. BMS zrobią wszystko, co w ich mocy, aby przedłużyć żywotność baterii, ale wciąż możesz zrobić kilka rzeczy, które pomogą.

- nigdy nie przechowuj hulajnogi elektytrycznej przez dłuższy czas z podłączoną ładowarką lub z całkowicie naładowanym i rozładowanym akumulatorem.
- nigdy nie używaj ani nie aktywuj akumulatora w temperaturze poniżej 0°C lub 45°C .
- ładuj hulajnogę elektryczną z mniejszą prędkością. Tj. przy niższym wskaźniku C. Ładowanie akumulatora w tempie niższym niż jego maksymalna pojemność pozwala przedłużyć żywotność akumulatora.
- nigdy nie przechowuj hulajnogi elektrycznej całkowicie rozładowanej. Akumulatory litowo-jonowe ulegają degradacji, gdy spadają poniżej 2,5V. Powszechnie zaleca się przechowywanie go w 50% pojemności, a następnie doładowanie do 50% w razie potrzeby. Jest to szczególnie ważne w przypadku długotrwałego przechowywania. Więc jeśli mieszkasz w okolicy, w której w sezonie zimowym występuje śnieg i deszcz lub naprawdę zła pogoda. Upewnij się, że robisz to poprawnie.

Akumulatory i baterie w hulajnogach elektyrcznych nie działają wiecznie. Już. Ale jak wspomniano powyżej, dbanie o to wydłuży żywotność baterii. Najgorsze dla akumulatora są silne rozładowania i ładowania, nadmierne krótkie ładowanie i nadmierne rozładowanie. Mniej agresywna jazda skutkuje łagodniejszym rozładowywaniem. Utrzymanie poziomu naładowania baterii w zakresie 10-90% i dobre zarządzanie temperaturą znacznie zwiększy pojemność baterii.

Jakie są oznaki zużytej lub uszkodzonej baterii do hulajnogi elektrycznej ?

Z wraz z biegiem, ogniwa słabną a pojemność nominalna baterii spada w hulajnodze elektrycznej. Zauważysz, że zasięg hulajnogi stale się zmniejsza.
Zaczyna się pojawiać tzw. zawieszenie baterii. Chwilowy spadek wydajności po włączeniu. Gdy pojemność baterii w hulajnodze wynosi 30% lub mniej, mogą pojawić się skoki napięcia co spodowuje bardzo szybkie wyczerpanie baterii i tym samym nagłe przerwanie jazdy. Dosyć częstym objawem jest informacja z  ładowarki sygnalizującej pełne naładowanie zbyt wcześnie. BMS (System Zarządzania Akumulatorem) często wyłącza się, gdy jest zbyt obciążony np. podczas jazdy pod górkę na hulajnodze elektrycznej.