;

black week - przeceny do -60% na topowe marki alpine pro, trespass, 4f, outhorn | szybka wysyłka 24h

0 szt.

Nie masz produktów w koszyku.

Product was successfully added to your shopping cart.
sdsdsdsdsdsd

Baterie i akumulatory

15 produkt(ów)

15 produkt(ów)

Sklep internetowy z bateriami do hulajnóg Xiaomi M365, Pro, Pro 2, Pro 3, S1, Essential

Oryginalne baterie do hulajnóg Xiaomi oraz innych modeli tzw. klonów Xiaomi, do hulajnóg Techlife, Motus, Vsett. Autoryzowany dystrybutor, serwis,sklep hulajnóg elektrycznych. Profesjonalnie doradzimy jaka bateria jest dla Twojej hulajnogi najlepsza i najbezpieczniejsza.

Kompletny przewodnik zakupowy po bateriach i akumulatorach w hulajnogach elektrycznych. Sklep online

Batera jest siłą napędową twojej hulajnogi elektrycznej która odpowiada za przechowywanie całej energii potrzebnej do napędu, kontrolerów, świateł itp. Baterie litowo-jonowe są ostatnio bardzo popularne. Mają dużą gęstość energetyczną i są długotrwałe. Hulajnogi dla dzieci i tańsze modele hulajnóg mogą mieć akumulatory kwasowo-ołowiowe. Inną ważną częścią baterii jest BMS (Battery Management System), który jest rodzajem „mózgu” dla baterii, który zapewnia, że ​​działa tak, jak powinna. Im większy pakiet baterii, tym większe liczby i większa pojemność mierzona w watogodzinach. Wszystko to zwiększy zasięg, prędkość i ogólną moc. Ale będzie to również oznaczać większą wagę. Bateria/akumulator jest jedną z najdroższych części hulajnogi elektrycznej, a im większy pakiet ogniw, tym więcej kosztuje. Poniżej przedstawiamy wszystko to, co musisz wiedzieć o bateriach i akumulatorach do hulajnóg elektrycznych. Oryginalne baterie do hulajnóg elektrycznych Xiaomi Mija 365, Xiaomi Pro, Xiaomi Pro 2 i Xiaomi Pro 3 możesz kupić w naszym sklepie internetowym TUTAJ.

Najbadziej popularne baterie litowo-jonowe typu Li-ion.

Akumulator litowo-jonowy (Li-ion) to zaawansowana technologia akumulatorów, która wykorzystuje jony litu jako kluczowy element elektrochemii. Baterie litowo-jonowe mogą wykorzystywać kilka różnych materiałów jako elektrody. Najpopularniejszą kombinacją jest zwykle ta, którą można znaleźć w laptopach i telefonach komórkowych a obecnie w hulajnogach elektrycznych najlepszych producentów. Tlenek litowo-kobaltowy (katoda) i grafit (anoda). Inne wersje baterii to:

- Tlenek litowo-manganowy, znany również jako IMR, LMO, Li-mangan
- Litowo-manganowo-niklowy, aka, IMR, NMC
- Tlenek litowo-niklowo-kobaltowo-glinowy, znany również jako NCA, Li-aluminium
- Tlenek kobaltu litowo-niklowego, znany również jako NCO
- Tlenek litowo-kobaltowy, aka, ICR, LCO, Li-cobalt
- Fosforan litowo-żelazowy, aka, IFR, LFP, Li-fosforan

Akumulatory litowo-jonowe mają jedną z najwyższych gęstości energii spośród wszystkich istniejących obecnie akumulatorów. Mogą też dostarczyć trzy razy więcej energii niż np. technologie takie jak Ni-Cd (nikiel-kadm) lub NI-MH (niklowo-metalowo-wodorkowy). Są bardzo mało wymagające w utrzymaniu i nie wymagają cyklicznych cykli, aby utrzymać żywotność baterii. Akumulatory litowo-jonowe również nie mają efektu pamięci, co jest szkodliwym procesem, w którym powtarzające się cykle częściowego ładowania i rozładowania mogą spowodować, że akumulator „zapamiętuje” mniejszą pojemność. Można je wielokrotnie ładować bez utraty mocy. To tylko niektóre z zalet, które uczyniły akumulatory litowo-jonowe w hulajnogach elektrycznych liderami rynku przenośnych urządzeń elektronicznych.
Akumulatory litowo-jonowe mają tendencję do przegrzewania się i mogą ulec uszkodzeniu przy wysokich napięciach. Wymagają mechanizmów bezpieczeństwa, aby ograniczyć wewnętrzne  napięcie. Może to czasami zwiększyć wagę i ograniczyć wydajność. Podlegają również starzeniu się, stracą zdolność i zaczną psuć się po kilku latach.

Co to jest BMS w baterii wykorzystywanych w hulajnogach elektrycznych ?

Pakiet baterii do hulajnóg elektrycznych jest z kolei monitorowany i kontrolowany przez obwód elektroniczny zwany systemem zarządzania baterią (BMS), który kontroluje wiele tego, co dzieje się w pakiecie. Jest to w rzeczywistości „mózg” baterii.

BMS w hulajnodze elektrycznej odpowiada za:

- Monitorowanie baterii
- Zapewnienie ochrony baterii
- Szacowanie stanu pracy akumulatora
- Ciągła optymalizacja wydajności baterii
- Raportowanie stanu pracy do urządzeń zewnętrznych

Szeregowe połączenie poszczególnych ogniw sumuje napięcie. W ten sposób można mieć hulajnogi z napięciem 36,48,52,60 V, a nawet więcej.

Szeregi poszczególnych pasm są następnie łączone równolegle w celu dalszego zwiększenia wydajności. Producenci baterii do hulajnóg Xiaomi, Motus, Techlife, Joyor, Frugal, Kaboo, Vsett mogą zwiększyć napięcie wyjściowe lub maksymalny prąd w akumulatorze skutera, dostosowując liczbę ogniw szeregowo lub równolegle.

Jak sprawdzić i ocenić pojemność baterii w hulajnogach elektrycznych

Baterie do hulajnóg elektrycznych są oceniane w jednostkach watogodzin, które wyrażają średnią ilość prądu uwalnianego przez pewien okres czasu przy normalnym użytkowaniu. Oznacza to, że akumulator o pojemności 200 Ah może dostarczać 20 amperów mocy ze stałą szybkością przez 10 godzin.
Większa pojemność energetyczna skutkuje wyższymi watogodzinami baterii, co z kolei skutkuje większą pojemnością dla określonego typu silnika.
Przeciętna hulajnoga elektryczna w dzisiejszych czasach ma zwykle pojemność około 250 Wh, zasięg około 16 km przy średniej prędkości 24 km/h.

Marki baterii i akumulatorów do hulajnóg elektrycznych.

W chwili pisania tego tekstu istnieje zaledwie kilka znanych firm produkujących ogniwa litowo-jonowe do hulajnóg elektrycznych. W dowolnej kolejności najwyższej jakości ogniwa są produkowane przez Samsunga, Panasonica, Sony i LG. To jest powód, dla którego najprawdopodobniej znajdziesz jeden z nich w wyższej klasy hulajnóg elektrycznych np. Xiaomi, Motus, Techlife, Kabbo, Vsett. Niżej na liście budżetowych hulajnóg elektrycznych przez większość czasu można znaleźć produkowane w Chinach generyczne ogniwa o różnej jakości. Wybierając hulajnogę elektryczną, koniecznie sprawdź baterię/akumulator i kto jest producentem. Znane marki mają wyższą kontrolę jakości i dłuższą gwarancję.

Żywotność baterii w hulajnogach elektrycznych. Jak dbać ?

Typowy akumulator litowo-jonowy będzie miał około 300-500 cykli ładowania/rozładowania, zanim odczujesz zmniejszoną pojemność. Kiedy zaczyna się zmniejszać, nierzadko traci bateria 10-20% swojej pojemności, która będzie nadal spadać. Nowoczesne systemy zarządzania baterią tzw. BMS zrobią wszystko, co w ich mocy, aby przedłużyć żywotność baterii, ale wciąż możesz zrobić kilka rzeczy, które pomogą.

- nigdy nie przechowuj hulajnogi elektytrycznej przez dłuższy czas z podłączoną ładowarką lub z całkowicie naładowanym i rozładowanym akumulatorem.
- nigdy nie używaj ani nie aktywuj akumulatora w temperaturze poniżej 0°C lub 45°C .
- ładuj hulajnogę elektryczną z mniejszą prędkością. Tj. przy niższym wskaźniku C. Ładowanie akumulatora w tempie niższym niż jego maksymalna pojemność pozwala przedłużyć żywotność akumulatora.
- nigdy nie przechowuj hulajnogi elektrycznej całkowicie rozładowanej. Akumulatory litowo-jonowe ulegają degradacji, gdy spadają poniżej 2,5V. Powszechnie zaleca się przechowywanie go w 50% pojemności, a następnie doładowanie do 50% w razie potrzeby. Jest to szczególnie ważne w przypadku długotrwałego przechowywania. Więc jeśli mieszkasz w okolicy, w której w sezonie zimowym występuje śnieg i deszcz lub naprawdę zła pogoda. Upewnij się, że robisz to poprawnie.

Akumulatory i baterie w hulajnogach elektyrcznych nie działają wiecznie. Już. Ale jak wspomniano powyżej, dbanie o to wydłuży żywotność baterii. Najgorsze dla akumulatora są silne rozładowania i ładowania, nadmierne krótkie ładowanie i nadmierne rozładowanie. Mniej agresywna jazda skutkuje łagodniejszym rozładowywaniem. Utrzymanie poziomu naładowania baterii w zakresie 10-90% i dobre zarządzanie temperaturą znacznie zwiększy pojemność baterii.

Jakie są oznaki zużytej lub uszkodzonej baterii do hulajnogi elektrycznej ?

Z wraz z biegiem, ogniwa słabną a pojemność nominalna baterii spada w hulajnodze elektrycznej. Zauważysz, że zasięg hulajnogi stale się zmniejsza.
Zaczyna się pojawiać tzw. zawieszenie baterii. Chwilowy spadek wydajności po włączeniu. Gdy pojemność baterii w hulajnodze wynosi 30% lub mniej, mogą pojawić się skoki napięcia co spodowuje bardzo szybkie wyczerpanie baterii i tym samym nagłe przerwanie jazdy. Dosyć częstym objawem jest informacja z  ładowarki sygnalizującej pełne naładowanie zbyt wcześnie. BMS (System Zarządzania Akumulatorem) często wyłącza się, gdy jest zbyt obciążony np. podczas jazdy pod górkę na hulajnodze elektrycznej.