;

dodatkowe -20% na nową kolekcję >> outhorn << tylko do 10.10 ! | szybka dostawa 24h

0 szt.

Nie masz produktów w koszyku.

Product was successfully added to your shopping cart.

Jak się ubrać na siłownię?

 Jak się ubrać na siłownię?

Kiedy idziesz na siłownię, ważne jest, aby nosić ubrania, które są przewiewne i elastyczne które dobrze wyglądają.

Dobrze jest świetnie wyglądać, ale pamiętaj, że sprawność i wygoda to najważniejsze elementy na które trzeba zwrócić uwagę podczas ćwiczeń.
Źle dopasowana odzież może powodować dyskomfort m.in. otarcia, wysypki lub poważniejsze obrażenia. Pamiętaj też, że twoje ubrania mogą się przesuwać podczas ćwiczeń. Noś najlepszą odzież sportową, która ułatwi wygodny i solidny trening.

Poniżej przedstawiamy poradnik dla mężczyn i kobiet krok po kroku, który pokazuje jak się przygotować na siłownię, do klubu fitness oraz do treningu outdoor.

Popularne rodzaje krojów sportowych stosowane w odzieży sportowej

popularne rodzaje krojów w odzieży sportowej

1. Wybierz lekką koszulkę treningową lub bluzę sportową.

Noś oddychający materiał, taki jak bawełna tzw. oddychająca lub popularny poliester/elastan. Kiedy ćwiczysz, staniesz się gorący i spocony, więc chcesz mieć pewność, że ubranie nie zatrzymuje ciepła. W przypadku kobiet jeśli to możliwe, wybierz top, który jest specjalnie zaprojektowany do odprowadzania potu. Zastanów się nad założeniem podkoszulka lub stanika sportowego, aby uzyskać bardziej oddychający strój. Jeśli masz duże piersi, stanik sportowy może być niezbędny do wygodnego korzystania z siłowni. Niezależnie od rozmiaru, odrobina dodatkowego wsparcia nigdy nie boli.

Bawełna oddychająca na siłownię od marki Under Armour

2. Wybierz swoje ,,dna stroju sportowego''.

Noś coś z elastycznym paskiem: spodenki treningowe, szorty gimnastyczne, spodnie dresowe, spodnie do jogi, legginsy sportowe, szczególnie te z wysokim stanem tak popularne wśród kobiet. Podczas noszenia spodni powinieneś/aś być w stanie wykonać pełen zakres ćwiczeń nóg. W przypadku kobiet noszone spodnie zależą również od efektu, do którego dążysz: obcisłe i odsłaniające skórę ubrania mogą pomóc Ci się pokazać na siłowni, a bardziej luźne, bardziej płynne ubrania mogą pomóc Ci się bardziej ,,wyluzować''. Krótkie spodenki mogą zapewnić Ci największą elastyczność, ale mogą również pokazać dużo ciała. Jeśli czujesz się nieśmiały/a w szortach: załóż spodnie dresowe lub spodnie do jogi. Jeśli nosisz spodenki/szorty, przed pójściem na siłownię obejrzyj się w lustrze pod każdym kątem. Pamiętaj, że ludzie mogą być w stanie zobaczyć nogawkę twoich szortów, gdy używasz określonego sprzętu, takiego jak ćwiczenia na maszynach przeznaczonych do treningu nóg.

buty sportowe na siłownię. Jakie wybrać

 3. Weź ze są odpowiednie obuwie sportowe.

To,  jakie buty będziesz nosić, będzie zależeć od rodzaju ćwiczeń, które wykonujesz. Jeśli planujesz wykonywać ćwiczenia cardio, weź ze sobą buty sportowe męskie lub damskie, które zapewnią odpowiednią ochronę Twoim stopom i nogom. Pamiętaj, że wiele siłowni nie zezwala na buty z odkrytymi palcami. Jeśli będziesz biegać na bieżni, zabierz ze sobą buty  do biegania. Jeśli będziesz korzystał z orbitreka lub roweru treningowego, twoje obuwie nie ma większego znaczenia – po prostu  załóż coś wygodnego, w którym możesz stanąć. Jeśli będziesz trenować  z ciężarami np. trening crossfit, upewnij się, że nosisz coś z dużym wsparciem kostki i łuku. Buty do biegania to zawsze dobry wybór.   Wybierz odpowiednie obuwie lifestyle sportowe popularnych marek 4F, Under Armour. Dobierz do butów treningowych wysokie lub niskie skarpetki, według własnego gustu. Krótkie skarpetki zapewnią nogom   więcej miejsca do oddychania, ale wysokie skarpetki mogą być przydatne do odprowadzania potu. Obcisłe skarpetki mogą uciskać nogi i spowolnić krążenie krwi. Z drugiej strony skarpetki, które są zbyt luźne, mogą cię rozpraszać, zsuwając się po nogach.

4.Nie rostawaj się z ręcznikiem

Poruszając się po siłowni, używaj miękkiego, czystego ręcznika, może być popularna mikrofibra która wchłania wodę jak gąbka, aby wytrzeć pot po każdym ćwiczeniu na danej maszynie, przyrządzie. Nie chcesz przecież zostawiać potu na siedzeniach maszyn!  Twój pot przenosi bakterie, które mogą być przenoszone, jeśli pozostawiono je do wyschnięcia na maszynie.Nawet twój własny pot, pozostawiony do wyschnięcia na tkaninie, może rozmnażać paskudne bakterie, a następnie cię zarazić. Bakterie powodujące nieprzyjemny zapach zwykle lepiej rosną na poliestrze niż na bawełnie – ale niezależnie od tego powinieneś prać wszystkie ubrania sportowe.

Zobacz też: Jak prać odzież wodoodporną - kurtki z membraną? Poradnik